Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
close

Theme Settings

Mode Layout
Curent color
Active color
Choose your colors
Curent Color:
Reset

RECENT POSTS

#htmlcaption1 #htmlcaption2 #htmlcaption3
Joga i jej dobroczynny wpływ na ciało i duszę.

Joga i jej dobroczynny wpływ na ciało i duszę.

General 0 Comments

Joga. Czy korzystacie z jej cudownego oddziaływania na zdrowie?

O jodze można pisać wiele, mnóstwo jest też jej rodzaji, na przykład: Hatha Joga, Ashtanga Joga, Joga Iyengara, Vinyasa flow, Yin Joga, Hot Joga, Acro Joga, Sivananda Joga, Kundalini Joga… W gąszczu nazw ciężko zorientować się, gdzie powinniśmy się udać. 

Zanim wybierzemy rodzaj jogi jaki chcemy praktykować, warto przygotować też swoją przestrzeń do ćwiczeń, jeżeli chcemy je wykonywać w domu. Ważne, żebyśmy mieli miejsce, w którym nikt nam nie przeszkadza, gdzie łatwo się odprężyć. Żeby wejść w stan odprężenia i relaksacji, przydadzą się nam zapachowe świece, która stworzą piękny nastrój, kadzidła lub olejki zapachowe czy woski. W naszym sklepie znajdziecie same naturalne produkty.

https://mydlarnia-venus.pl/pl/93-zapachy-do-wnetrz

Jedną z najbardziej popularnych pojęć w świecie jogi jest Hatha Joga, która nie odnosi się do żadnej konkretnej metody czy stylu praktyki jogi. Większość znanych na zachodzie styli jogi można zaliczyć do Hatha Jogi. Oznacza ona w największym skrócie praktykę Asan (ćwiczeń jogi) i Pranajamy (ćwiczeń oddechowych). 

Warto wspomnieć o kilku stylach jogi, podstawowa to Joga Iyengara najpopularniejsza w Polsce. Styl charakteryzujący się dbałością o precyzję ułożenia ciała w asanie. W pozycjach pozostaje się przez dłuższy czas bez płynnych przejść między jednym ćwiczeniem, a drugim. Dużą wagę przywiązuje się do prawidłowego oddechu w pozycjach. W metodzie Iyengara używa się bardzo dużo różnych pomocy do jogi. Wśród nich są m.in. klocki, wałki, krzesła, paski, koce. Metoda ta jest dobra dla każdego. Osoby które zaczynają przygodę z jogą i nie są jeszcze dobrze rozciągnięte, będą zadowolone z pomocy, które bardzo ułatwiają tworzenie odpowiedniej pozycji, ale osoby zaawansowane również skorzystają z tej metody.

Nowością na rynku jest Yin Joga, która mniej skupia się na rozciąganiu i wzmacnianiu mięśni, a bardziej oddziałuje na tkanki łączne takie, jak ścięgna, kości, stawy oraz powięź – tkanki Yin. Tkanki łączne w przeciwieństwie do mięśni (tkanki Yang) lubią przede wszystkim delikatny ucisk, który jest stosowany przez dłuższy okres. W Yin jodze pracujemy bez pośpiechu i bardzo statycznie. Yin Joga została stworzona z połączenia sztuk walki i jogi. Działa na ciało jak „akupunktura bez igieł”. 

Jest to dobra propozycja dla osób, które potrzebują odprężenia, relaksu i głębokiego rozciągnięcia ciała. 

Kolejny styl, który uważam za wart uwagi to Joga Kundalini. Jest on najbardziej tajemny i ezoteryczny. Celem praktyki jest obudzenie, utożsamianej z siłą życia, mocy kundalini, która znajduje się u podstawy kręgosłupa. Jest bardzo nastawiony na rozwój duchowy, a przy tym wymagający fizycznie. Skorzystają z niego osoby, które poszukują czegoś więcej niż tylko ćwiczenia fizyczne, ale chcą się rozwijać duchowo i energetycznie, jak również pracować nad swoim oddechem. 

Polecamy Wam wypróbowanie jogi, ponieważ zapewnia ona relaks zarówno dla ciała, jak i dla ducha. Z pomocą łagodnych ćwiczeń i rozciągania, wzmocnicie swoje zdrowie i pozostaniecie w dobrej formie. Ćwiczenia oddechowe, relaksacja i medytacja, które też do jogi przynależą, są również w stanie zredukować Wasz poziom stresu.

Leave your reply

*
**Not Published
*Site url with http://
*