Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

zamknij

Theme Settings

Mode Layout
Curent color
Active color
Choose your colors
Curent Color:
Reset

Regulamin sklepu

Niniejszy regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem sklepu, powyższe zapewnia możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy. Regulamin udostępniany jest w formie pliku pdf, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

I. Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego Mydlarnia Venus.
2. Sklep internetowy (sklep) - serwis internetowy dostępny pod adresem mydlarnia-venus.pl, za pośrednictwem którego klient może składać zamówienia.
3. Przedmiot umowy - produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
4. Umowa - umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku kupujących.
5. Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
6. Przepisy prawa konsumenckiego:
- ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.), 
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U 2007 r., nr 171, poz. 1206)
- ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
7. Konsument - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. Klient - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z wykonywaną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kupujący - konsument lub klient.
10. Sprzedający: In Motion International Sp. z o.o., ul. Okrężna 8, 62-060 Krąplewo, NIP 7773282599, REGON 367054840, KRS: 0000671369, tel. 662721471, mail: sklep@mydlarnia-venus.pl.
11. Zamówienie - oświadczenie woli kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i liczbę produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce wydania rzeczy, dane kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy kupującym i sprzedającym.
12. Dostawa - rodzaj usługi przewozowej określającej przewoźnika/spedytora i koszt transportu wymienionej w cenniku dostaw: koszt-i-czas-dostawy
13. Cennik dostaw - dostępne dla kupującego sposoby dostawy i jej koszty: koszt-i-czas-dostawy
14. Płatność - metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem sposoby-platnosci
15. Produkt - minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
16. Wada:
a) wada fizyczna - niezgodność rzeczy sprzedanej z umową:
- jeśli rzecz nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedający zapewnił konsumenta, nie nadaje się do celu, o którym konsument poinformował sprzedającego przy zawarciu umowy, a sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
- w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedającego;
- nie ma właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
b)  wada prawna - sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
17. Przedmiot świadczenia - przedmiot umowy.
18. Rzecz - rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
19. Karta produktu - pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
20. Koszyk - lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów kupującego
21. Termin realizacji - liczba dni roboczych podana na stronie koszt-i-czas-dostawy, czas, w jakim sklep kompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez kupującego formę dostawy.
22. Dowód zakupu - faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
23. Moment wydania rzeczy - moment, w którym kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
24. Miejsce wydania rzeczy:
a) adres pocztowy:
- imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość
b) punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez kupującego:
- miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez sprzedającego w sklepie.
25. Adres składania reklamacji: In Motion International Sp. z o.o., ul. Okrężna 8, 62-060 Krąplewo.
26.  System - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie zwany internetem.

II Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem mydlarnia-venus.pl
2. Sklep internetowy, działający pod adresem mydlarnia-venus.pl, prowadzony jest przez In Motion International Sp. z o.o., ul. Okrężna 8, 62-060 Krąplewo, NIP 7773282599, REGON 367054840, KRS: 0000671369, tel. 662 721 471, mail sklep@mydlarnia-venus.pl.
3. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
4. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
5. Ceny towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne podatki. Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
6. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego co oznacza, że termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
7. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
- potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, linków do regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
8. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
9. W celu korzystania ze sklepu internetowego kupujący powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z zainstalowaną przeglądarką internetową i z dostępem do internetu.
10. Kupujący może skorzystać z opcji zarejestrowania się i zapisania swoich danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnych zamówień. W tym celu kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.

III Procedura zawarcia umowy i jej realizacja
1. W celu złożenia zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową mydlarnia-venus.pl, dokonać wyboru towarów, a także ich specyfikacji i dodać je do koszyka, wybrać sposób dostawy, wybrać rodzaj płatności, wskazać miejsce wydania towaru, potwierdzić zamówienie za pomocą przycisku "Potwierdzam zamówienie z obowiązkiem zapłaty".
2. W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Potwierdzam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, kupujący ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wyboru towarów. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
3. Po podaniu przez kupującego korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
a) przedmiotu zamówienia,
b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, a także kosztów dostawy oraz
dodatkowych kosztów jeśli występują,
c) wybranej metody płatności,
d) wybranego sposobu dostawy,
e) miejsca wydania towaru.
4. Zawarcie umowy z konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
5. Zawarcie umowy z klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez sprzedającego, o czym klient zostanie poinformowany w terminie do 24 godzin od złożenia zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia, kupujący otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia.
6. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
7. Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez kupującego w trakcie składania zamówienia. Sklep realizuje również wysyłki za granicę po uprzednim uzgodnieniu z kupującym kosztów transportu poza terytorium RP.
8. Dostawa zamówionych towarów odbywa się przesyłką kurierską lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
9. Termin wysyłki towarów wynosi od 1 do 3 dni roboczych licząc od dnia złożenia przez kupującego zamówienia lub uznania rachunku bankowego sprzedawcy w przypadku przedpłaty. W wyjątkowych sytuacjach realizacja zamówienia może się przedłużyć, o czym kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany drogą mailową lub telefonicznie.
10. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie kupującemu istotnych postanowień umowy sprzedaży towarów następuje poprzez przesłanie kupującemu na podany adres e-mail potwierdzenia zamówienia oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej towar faktury VAT lub paragonu.

IV Ceny i metody płatności
1. Ceny towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne podatki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty:
a) za pomocą systemu Przelewy24,
b) przelewem na numer konta bankowego 90105015201000009031231252,
c) za pobraniem - zapłata gotówką przy dostawie przesyłki przez kuriera lub Pocztę Polską,
d) gotówką w siedzibie firmy.

V Uprawnienia do odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. Prawa konsumenckiego, przez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie, w terminie 14 dni od momentu wydania rzeczy.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument może złożyć na formularzu dostępnym pod adresem formularz-odstapienia-od-umowy lub w innej formie zgodnej z prawem konsumenckim.
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu której sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności, od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
b) dla umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
5. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Sprzedający niezwłocznie prześle konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres e-mail podany przy zawieraniu umowy lubi inny wskazany przez konsumenta.
8.  Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez konsumenta zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
9. Sprzedający dokona zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10.  Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedającego, sprzedający nie zwróci konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej a odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) kiedy przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

VI Reklamacje dotyczące towarów
1.  Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady z tytułu rękojmi.
2.  W przypadku umowy z konsumentem, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem jednego roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na konsumenta.
3. W przypadku stwierdzenia wady kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedającego albo sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
4. Konsument ma prawo zamiast zaproponowanego przez sprzedającego usunięcia wady zażądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
5. Konsument nie ma prawa odstąpić od umowy w przypadku gdy wada jest nieistotna.
6. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
7. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
8. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
9. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, konsument może żądać od sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez sprzedającego, konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedającego.
10. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres składania reklamacji, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, konsument obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez sprzedającego konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedającego.
11. Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w punkcie V ppkt 10 regulaminu.
12. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
13. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a)  oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
b)  oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
d)  żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie konsumenta.
14. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy konsumentowi.
15. Roszczenie konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy konsumentowi.
16. W przypadku, kiedy określony przez sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy konsumentowi, sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
17. W terminach określonych w punkcie V ppkt 15-17 konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
18. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Przepis odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
19. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się punkt V ppkt 14-15, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
20. Jeżeli z powodu wady rzeczy konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
21. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedający wadę podstępnie zataił.
22.  Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).

VII Postanowienia końcowe
1.  Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw kupującego.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2.  O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3.  Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla kupującego w zakładce regulamin-sklepu. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
4.  W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przesądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych przez konsumenta. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.